Výsledky vyhledávání
-
Motor chlazený kapalinou: Jak funguje chlazení kapalinou?
Motor chlazený kapalinou je typ spalovacího motoru, který využívá k odvodu tepla z ochlazovaných ploch chladicí kapalinu, která toto teplo následně odvádí do vzduchu.
-
Jak se projevuje prasklé těsnění pod hlavou válců?
Prasklé těsnění pod hlavou válců patří k závažným problémům a je postrachem pro mnohé řidiče. Jak však zjistíš, že staré těsnění hlavy válců již dosloužilo a je třeba jej vyměnit za nové? V tomto článku si to objasníme.
-
Těsnění pod hlavou válců: Jak poznáš, že už dosloužilo?
Těsnění pod hlavou válců odděluje blok motoru od hlavy válců a je umístěno mezi jejich dosedací plochy. Toto těsnění je v podstatě tenký plát, který má kulaté díry – jejich počet odpovídá počtu válců motoru.
-
Chladicí kapalina: Jaká je její role a co znamená rozdílná barva?
Každý spalovací motor potřebuje ke svému efektivnímu fungování optimální teplotu. Tuto optimální provozní teplotu motoru zajišťuje chladící systém, bez kterého by se motor rychle přehřál a následně by došlo k zadření.
-
Na jaké poruchy tě upozorní konkrétní barva kouře z výfuku?
V době dvoutaktních motorů nebyl kouř z výfuku ničím výjimečným, kouřilo téměř každé jedno auto. Dnešní moderní auta prakticky nekouří, ale když začnou, znamená to problém. Kouř z výfuku tě tedy může upozornit na možný problém či poruchu motoru. O jakou poruchu se však jedná, ti napoví barva kouře.
-
Červená kontrolka chladicí kapaliny: Na co upozorňuje? 🚨
Červená kontrolka chladicí kapaliny varuje řidiče o potenciálně dvou vážných problémech, a to buď o nízké hladině kapaliny v chladicím systému nebo o vysoké teplotě chladicí kapaliny.