Výsledky vyhledávání

  • MultiAir

    MultiAir: Jak funguje systém nezávislého ovládání ventilů?

    MultiAir je elektrohydraulický systém nezávislého ovládání sacích ventilů. Tento systém umožňuje ovládat časování a zdvih sacích ventilů podle aktuálních pracovních podmínek motoru, nezávisle na poloze vačkového hřídele.

  • Valvematic

    Valvematic: Jak funguje tato technologie od Toyoty?

    Valvematic je technologie automobilky Toyota, která umožňuje plynule měnit zdvih sacích ventilů. Tuto technologii využívá Toyota u svých automobilů, které jsou vybaveny zážehovými (benzinovými) agregáty.

  • Guzzi GTS 500

    Ventilový rozvod F, nebo také IOE: O jaký typ rozvodu se jedná?

    Ventilový rozvod F je typ ventilového rozvodu s jedním ventilem na boku válce a druhým v hlavě válců. Tento typ ventilového rozvodu se však často v anglických textech označuje zkratkou IOE, což znamená Intake/Inlet Over Exhaust, v překladu sání nad výfukem nebo říž rozvod se sacím ventilem nad výfukovým.

  • Camshaft

    Vačková hřídel: Jak funguje a co jsi o něm nevěděl?

    Vačková hřídel je hřídel, která otevírá sací a výfukové ventily spalovacího motoru a umožnuje tak plnění nebo vyprazdňování válců. Vačková hřídel je v podstatě točící se páka, na které jsou umístěny váčky.