Výsledky vyhledávání
-
MultiAir: Jak funguje systém nezávislého ovládání ventilů?
MultiAir je elektrohydraulický systém nezávislého ovládání sacích ventilů. Tento systém umožňuje ovládat časování a zdvih sacích ventilů podle aktuálních pracovních podmínek motoru, nezávisle na poloze vačkového hřídele.
-
Valvematic: Jak funguje tato technologie od Toyoty?
Valvematic je technologie automobilky Toyota, která umožňuje plynule měnit zdvih sacích ventilů. Tuto technologii využívá Toyota u svých automobilů, které jsou vybaveny zážehovými (benzinovými) agregáty.
-
Ventilový rozvod CIH: O jaký typ ventilového rozvodu se jedná?
Ventilový rozvod CIH označuje Camshaft In Head, což v překladu znamená, že je vačková hřídel umístěna v hlavě válců. Kromě vačkového hřídele jsou v hlavě válců umístěny také ventily.
-
Side Valve, ve zkratce SV: Věděl jsi o jaký ventilový rozvod jde?
Ventilový rozvod Side Valve, ve zkratce SV, označuje rozvod s bočními ventily. Jak již vyplývá z názvu, jedná se o ventilový rozvod, při kterém jsou ventily umístěny na jedné nebo obou stranách válce.
-
Ventilový rozvod F, nebo také IOE: O jaký typ rozvodu se jedná?
Ventilový rozvod F je typ ventilového rozvodu s jedním ventilem na boku válce a druhým v hlavě válců. Tento typ ventilového rozvodu se však často v anglických textech označuje zkratkou IOE, což znamená Intake/Inlet Over Exhaust, v překladu sání nad výfukem nebo říž rozvod se sacím ventilem nad výfukovým.
-
Vačková hřídel: Jak funguje a co jsi o něm nevěděl?
Vačková hřídel je hřídel, která otevírá sací a výfukové ventily spalovacího motoru a umožnuje tak plnění nebo vyprazdňování válců. Vačková hřídel je v podstatě točící se páka, na které jsou umístěny váčky.