AUTORIDE

Ventilový rozvod CIH: O jaký typ ventilového rozvodu se jedná?

Ventilový rozvod CIH
Pod kapotou
Publikováno Článek přeložený s pomocí AI z originálu (zdroj: autoride.sk)

Ventilový rozvod CIH označuje Camshaft In Head, což v překladu znamená, že je vačková hřídel umístěna v hlavě válců. Kromě vačkového hřídele jsou v hlavě válců umístěny také ventily.

Tento typ konstrukce ventilového rozvodu je velmi podobný konstrukci OHV, u které je však vačková hřídel umístěna v bloku motoru.

Obsah

Ventilový rozvod CIH a jeho konstrukce

Jak jsem již zmínil, konstrukce ventilového rozvodu CIH je velmi podobná konstrukci ventilového rozvodu OHV. Laicky tedy můžeme považovat rozvod CIH za rozvod OHV s vačkovým hřídelem umístěným nikoli v bloku motoru, ale v hlavě válců.

Ventilový rozvod CIH však není vybaven zdvihacími tyčkami jako rozvod OHV a tak ovládá vačkový hřídel ventily spalovacího motoru jen pomocí zvedatek a vahadel.

Výhody a nevýhody ventilového rozvodu CIH

Mezi výhody ventilového rozvodu CIH můžeme zařadit nižší hmotnost pohybujících se součástek v porovnání s rozvodem OHV. Další výhodou je také velmi snadná realizace hydraulického vymezování ventilové vůle a nižší výška motoru.

Mezi nevýhody této konstrukce můžeme zase zařadit velkou vzdálenost vačkového hřídele od klikového hřídele.

Závěr

Ventilový rozvod CIH byl nejčastěji využíván německými automobilkami Opel a BMW.