Výsledky vyhledávání

  • MultiAir

    MultiAir: Jak funguje systém nezávislého ovládání ventilů?

    MultiAir je elektrohydraulický systém nezávislého ovládání sacích ventilů. Tento systém umožňuje ovládat časování a zdvih sacích ventilů podle aktuálních pracovních podmínek motoru, nezávisle na poloze vačkového hřídele.

  • Camshaft

    Vačková hřídel: Jak funguje a co jsi o něm nevěděl?

    Vačková hřídel je hřídel, která otevírá sací a výfukové ventily spalovacího motoru a umožnuje tak plnění nebo vyprazdňování válců. Vačková hřídel je v podstatě točící se páka, na které jsou umístěny váčky.

  • OHV

    Rozvod OHV: Věděl jsi o jaký typ ventilového rozvodu jde?

    Rozvod OHV je typ ventilového rozvodu pístového spalovacího motoru, při kterém jsou ventily umístěny v hlavě válců a vačková hřídel je umístěna v bloku motoru. Označení tohoto typu rozvodu je odvozeno z anglického názvu Overhead Valve.

  • Engine

    Ventilový rozvod: Jaká jsou jeho označení a co znamenají?

    Ventilový rozvod je typ rozvodového mechanismu využívající ventily pro řízení toku pracovních plynů (vzduch, palivo, výfukové plyny) přes pístový spalovací motor. Jedná se o nejčastější typ mechanických rozvodů, používaný zejména ve čtyřtaktních spalovacích motorech.