Výsledky vyhledávání
-
MultiAir: Jak funguje systém nezávislého ovládání ventilů?
MultiAir je elektrohydraulický systém nezávislého ovládání sacích ventilů. Tento systém umožňuje ovládat časování a zdvih sacích ventilů podle aktuálních pracovních podmínek motoru, nezávisle na poloze vačkového hřídele.
-
Olejové čerpadlo: Nepostradatelná součást tlakového mazání motoru
Olejové čerpadlo v pístovém spalovacím motoru cirkuluje motorový olej a pod tlakem jej dopravuje k mazaným místům motoru. Olejové čerpadlo je tedy nepostradatelnou součástí tlakového mazání motoru, neboť díky němu je zajištěn dostatečný tlak oleje a tedy správné mazání motoru, s čímž souvisí i jeho chlazení motorovým olejem.
-
Valvematic: Jak funguje tato technologie od Toyoty?
Valvematic je technologie automobilky Toyota, která umožňuje plynule měnit zdvih sacích ventilů. Tuto technologii využívá Toyota u svých automobilů, které jsou vybaveny zážehovými (benzinovými) agregáty.
-
Motor s vnějším spalováním: Věděl jsi, jak funguje?
Motor s vnějším spalováním je tepelný stroj, který využívá teplo z vnějšího zdroje k vytvoření energie pro pracovní cyklus. Toto teplo se získává vnějším spalováním, od čehož je odvozen i název, motor s vnějším spalováním.
-
Turbínový motor: Proč zmizel z pod kapoty automobilů?
Turbínový motor je motor s vnitřním spalováním, který na základě řízeného spalování přeměňuje tepelnou a tlakovou energii pracovní látky na mechanickou práci. Turbínový motor stlačuje vzduch a do tohoto vzduchu následně přidává palivo, čímž se vytváří pracovní směs, která po zapálení hoří.
-
Systém VDC: Jak funguje systém dynamické kontroly vozidla?
Systém VDC, v angličtině Vehicle Dynamic Control, označuje systém dynamické kontroly vozidla. Systém VDC slouží ke stabilizaci vozidla a pomáhá zvládat situace v případě ztráty přilnavosti, respektive v případě smyku.