Výsledky vyhledávání

  • Petrol engine with direct fuel injection

    Zážehový motor s přímým vstřikováním paliva: Jak funguje?

    Zážihový motor s přímým vstřikováním paliva je typ pístového spalovacího motoru, který narozdíl od zážehového motoru s jednobodovým či ​​vícebodovým vstřikováním paliva nebo karburátorovým způsobem přípravy směsi nespaluje pouze homogenní směs.

  • Black smoke from the exhaust

    Černý kouř z výfuku: Na jakou poruchu upozorňuje?

    Černý kouř z výfuku je příznakem toho, že motor spaluje příliš bohatou směs. Bohatá směs je směs, která obsahuje méně vzduchu, než je potřebné pro dokonalé spálení paliva.

  • Fuel injection

    Vstřikování paliva: Jak funguje tento způsob přípravy směsi?

    Vstřikování paliva je způsob přípravy směsi paliva a vzduchu pro spalovací motory. Princip vstřikování paliva spočívá ve stříknutí paliva skrz malý otvor, respektive trysku vstřikovače, a to buď do sacího potrubí, nasávacího kanálu, komůrky, válce nebo kompresního prostoru.

  • Air-Fuel Ratio

    Součinitel přebytku vzduchu: Jak ovlivňuje jeho hodnota chod motoru?

    Součinitel přebytku vzduchu je bezrozměrné číslo, které vyjadřuje poměr mezi skutečným množstvím vzduchu ve směsi a teoretickým množstvím (stechiometrickým množstvím) vzduchu odpovídajícím použitému palivu. Součinitel přebytku vzduchu, v angličtině pojmenovaný jako Air-Fuel Ratio, se označuje řeckým písmenem λ (lambda).