Výsledky vyhledávání
-
Vícehřídelový motor: Věděl jsi o jaký typ motoru jde?
Vícehřídelový motor je typ pístového spalovacího motoru, který je vybaven více klikovými hřídeli. Vícehřídelová konstrukce umožňuje realizaci jednopístových, dvoupístových (motor s protiběžnými písty) i vícepístových motorů.
-
Vidlicový motor nebo také sen mnoha motoristů. Víš o něm všechno?
Vidlicový motor je spalovací motor, jehož válce a písty jsou uspořádány do dvou oddělených rovin tak, že při pohledu podél osy klikové hřídele připomíná písmeno V. Takové uspořádání válců snižuje celkovou délku i výšku v porovnání s řadovým motorem. První vidlicový motor postavil v roce 1889 Daimler podle designu Wilhelma Maybacha.
-
Písty motoru: Co všechno musí vydržet a jaká je jejich funkce?
Písty jsou základní součástí pístového spalovacího motoru. Písty zprostředkují přenos energie mezi spalovacím prostorem a pohyblivým mechanismem spojeným s písty.
-
Ojnice motoru: Čím vším jsou namáhány a jaká je jejich funkce?
Ojnice motoru jsou mechanické části, které spojují písty s klikovou hřídelí a zabezpečují přenos sil mezi písty a klikovou hřídelí. Jedná část ojnice je připevněna k pístu, zatímco druhá je upevněna na klikovém hřídeli.