Emisní kontrola: Jak si pomoci abys jí prošel?
Emisní kontrola je postrachem mnoha motoristů, ale především těch, kteří vlastní naftová auta. Podle nových pravidel na emisní kontrole mají největší problémy hlavně nová naftová vozidla, splňující přísné emisní normy Euro 5 a Euro 6.
Tuto kontrolu je třeba absolvovat každé 2 roky, přičemž výjimku mají nová vozidla, která stačí přivézt ke kontrole až po 4 letech.
Obsah
Jak si pomoci při emisní kontrole?
Než absolvuješ EK je dobré, abys své auto připravil a trošku mu i pomohl. Postup je velmi jednoduchý. Stačí, když do auta natankuješ prémiové palivo, případně přidáš do paliva aditiva a vezmeš vozidlo na delší trasu.
Měl bys ujet ideálně alespoň 30km při vyšších otáčkách motoru. Doporučuji ti tedy vzít auto na dálnici nebo rychlostní silnici. Vysoké otáčky pomáhají výfukovému systému snáze se zbavit nečistot, které by se během emisní zkoušky mohly uvolnit a zachytit na měřicím přístroji.
Ten by je samozřejmě vyhodnotil jako vysokou produkci spalin a tvé auto by kontrolou neprojelo. Samozřejmě, technik během EK motor vytáčí do vysokých otáček a tak není na škodu, když své auto před příchodem na STK pořádně provětráš.
Evropské emisní normy: Co znamenají a proč je vůbec máme?
Tato situace platí pro všechny typy spalovacích motorů. Pokud je motor tvého auta v ubohém stavu a po sešlápnutí plynového pedálu vychází z výfuku hustý kouř, je dobré nejprve tento problém odstranit a teprve poté vzít auto na emisní kontrolu.
Na jaké poruchy tě upozorní konkrétní barva kouře z výfuku?
V opačném případě je tvoje šance na její úspěšné zvládnutí téměř nulová. Zbytečně tak ristukuješ, že si za EK budeš muset zaplatit dvakrát.
Závěr
Pokud se chystáš na emisní kontrolu poprvé, nemusíš stresovat. I v případě, že by tvé auto neprojelo, lze EK opakovat po odstranění chyb. Bohužel si budeš muset tuto kontrolu znovu zaplatit.