AUTORIDE

TGI motory: Jaké jsou jejich výhody a jak fungují?

Turbo Gas Injection - TGI
Pod kapotou
Publikováno Článek přeložený s pomocí AI z originálu (zdroj: autoride.sk)

Název Turbo Gas Injection, ve zkratce TGI označuje automobily značky Volkswagen vybavené přeplňovanými motory s přímým vstřikováním zemního plynu (CNG).

Tyto motory jsou konstrukčně odvozeny od motorů TSI, konkrétně od motoru 1.4 TSI. Motory pod označením TGI dokáží spalovat jak benzín, tak stlačený zemní plyn, čili CNG.

Obsah

Výhody TGI motorů

Turbo Gas Injection motory patří mezi první motory, které byly vybaveny přímým vstřikováním zemního plynu a turbodmychalem. Díky této kombinaci je dosaženo vysokého výkonu a nízkých emisí motoru. Kromě zmíněných plusů jsou motory TGI tišší a kultivovanější než jejich benzínový sourozenci, za což vděčí vysokému oktanovému číslu stlačeného zemního plynu (CNG).

Běžný pokles výkonu motoru, který se dostaví při spalování CNG u atmosférických (nepřeplňovaných) motorů, je u motorů TGI eliminován turbodmychadlem.

Turbodmychadlo totiž dokáže nahnat do spalovací komory dostatečné množství vzduchu, které je potřebné pro ideální spalování, díky čemuž nedochází k poklesu výkonu motoru při spalování CNG jako u klasických atmosférických motorů.

Označení koncernových aut, která spalují CNG:

Označení přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním stlačeného zemního plynu se však napříč celým koncernem liší. Zkratku TGI používají zejména automobilky Volkswagen a Seat.

Ostatní značky koncernu používají jiné označení, například Škoda používá k označení svých automobilů, které jsou poháněny zemním plynem zkratku G-TEC a Audi zase G-tron.

Všechny automobily koncernu však využívají tentýž motor 1.4 TSI, který je upraven tak, aby mohl spalovat stlačený zemní plyn, čili CNG.

Video animace znázorňující motor TGI od Volkswagenu: