Růst na sekundárním trhu: Prodeje AURES vzrostly o 8,5 %

Společnost AURES Holdings, renomovaný provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, dosáhla v minulém roce rekordního počtu prodejů ojetých a zánovních vozidel pro firmy a podnikatele. V segmentu B2B se prodeje meziročně zvýšily o 8,5 %. Celkově AURES prodal téměř 109 000 vozidel, což představuje nárůst o 11 % v porovnání s rokem 2022.

„Největší nárůst v segmentu B2B jsme zaznamenali v prodeji firmám. V Polsku vzrostly o 16 %. Zájem živnostníků byl nejvyšší v České republice, kde vzrostl o 17 %. Na Slovensku byl podíl B2B prodejů nejvyšší, když tvořil 17,4 % z celkových prodejů,“ uvedl Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings.

Dodává: „Z hlediska konkrétních vozidel si podnikatelé a firmy na Slovensku a v České republice kupovali především vozidla kombi, poté SUV a hatchbacky. Ty byly nejoblíbenější v Polsku. Prodej užitkových vozidel v těchto zemích vzrostl o 14,5 %, přičemž jejich celkový podíl činil 12 %."

Prodej užitkových vozidel a preference

Prodej užitkových vozidel v Slovenské republice, České republice a Polsku zaznamenal nárůst o 14,5 %, přičemž jejich podíl činil 12 %. Mezi nejprodávanější modely v České republice patří Škoda Octavia a Superb, zatímco u nás dominují modely jako Octavia a Passat, zatímco v Polsku jsou populární Opel Astra a Toyota Corolla.

Úspěchy a B2B strategie

AURES oznámil, že prodej B2B zákazníkům byl rekordní ve všech čtvrtletích, včetně vánočního období. „K rekordním výsledkům přispěla naše nová B2B strategie, v jejímž rámci jsme provedli změny v prodejním procesu, nastavili specializovanou komunikaci pro podnikatele a firmy, a také zvyšovali a pravidelně měřili spokojenost zákazníků. Takzvané Net Promoter Score bylo u podnikatelů dokonce vyšší než u běžných zákazníků, a to 46 bodů při prodeji a 51 bodů při výkupu,“ zdůraznil Vaněček.

Podle jeho slov za růstem prodeje stojí schopnost AURES nabídnout B2B zákazníkům kompletní řešení – od registrace vozidel a satelitního monitoringu až po výhodné slevy.

Druhá polovina minulého roku tak přinesla prodej automobilů firmám, který byl o 1 % vyšší než prodej běžným zákazníkům. „I loňský rok potvrdil, že nákup automobilů na splátky formou leasingu je pro firemní zákazníky atraktivnější než pro soukromé zákazníky, kteří si v 39 % případů zakoupili automobil na úvěr,“ uzavřel Vaněček.