Čínští výrobci automobilů zvyšují export hybridních vozidel do EU

Čínští výrobci automobilů, mezi kterými jsou i společnosti jako BYD, SAIC a Geely, posílili své vývozy hybridních vozidel do Evropy v reakci na zvýšená cla EU na čínské elektromobily. Tento krok má za cíl upevnit jejich pozici na evropském trhu.

Vzhledem k cenově výhodnějším hybridním modelům, které se vyhýbají evropským clům, čínští výrobci automobilů expandují na kontinent. Hybridní vozidla kombinují elektrické baterie s benzinovými nebo naftovými motory, což z nich činí atraktivní alternativy.

Očekává se, že čínské hybridy poskytnou silnou konkurenci tradičním japonským a evropským modelům. Prodej značek jako Toyota a Nissan již zaznamenal pokles, což se dotýká i evropských výrobců, například Volkswagenu.

Zvýšený export hybridních vozidel

Podle Čínské asociace výrobců osobních automobilů (CPCA) vyvezla Čína do Evropy od července do října tohoto roku 65 800 hybridních vozidel, což představuje více než trojnásobek ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

BYD nabízí hybridní modely jako SEAL U DM-i a Song Plus DM-i, zatímco Geely má v nabídce plug-in hybridy jako Galaxy Starship 7.

Nová cla a jejich dopady

Evropská unie nedávno uvalila vyšší cla na čínský export elektromobilů, čímž se snaží chránit domácí výrobce před cenovými slevami čínských producentů.

BYD čelí clům ve výši 17 %, SAIC 35,3 % a Geely 18,8 %. I když se strategie zaměření na hybridy jeví jako dočasné řešení, existuje riziko, že pokud bude dopad na evropské automobilky značný, mohou být zavedena i nová cla na hybridy.

Důvody rostoucí popularity hybridů

Čínské hybridy si získávají popularitu v EU především díky svým relativně nižším cenám v porovnání s evropskými modely. Kromě toho nabízejí široké spektrum funkcí a moderní design.

Někteří výrobci se navíc výrazně zlepšili v kvalitě a bezpečnostních hodnoceních svých vozidel. Hybridy tak pro spotřebitele představují mostík, který jim pomáhá zvažovat přechod na elektromobily.